Publicerad: 10 maj 2019

Digital kompetensutveckling för ledningen i kommuner och regioner

SKL och regeringen har ingått en överenskommelse om ett kompetenslyft för ökad digital kompetens hos ledning i kommuner och regioner. Syftet är att öka förmågan att ta tillvara digitaliseringens möjligheter, hantera dess utmaningar samt öka moderniseringen av välfärden i offentliga sektorn.

Illustration: En dator

Kompetenslyftet startar med ett antal webbsändningar som du kan ta del av i direktsändning eller se i efterhand.

Illustration: många människor som sitter vid bord och samtalar.

SKL erbjuder bland annat regionala och lokala workshops utifrån ett antal anpassnings- och valbara moduler.

Kurser och konferenser

Informationsansvarig

  • Anders Nordh
    Handläggare
  • Lena Langlet
    Handläggare
Gäller din fråga arbetsrätt eller kollektivavtal/förhandling?
SKL:s rådgivning riktar sig till personalchefer och förhandlingschefer i kommuner och regioner. Om din fråga är på uppdrag av dessa behöver du ange det.







Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du hjälper oss!

Sidfot