Publicerad: 19 september 2019

Tjänstedesign, men hur gör man

Metoder hämtade från tjänstedesignområdet kan vara användbara oavsett var i styrprocessen man befinner sig.

Tjänstedesignmetoder har allt mer kommit att användas för att ta reda på vilka behov brukare eller patienter har, särskilt gäller det när man behöver förstå vilka outtalade eller mer svårfångade behov som finns.

En film om fördjupning kring tjänstedesign i vården

Skara Lasarett i Västra Götaland, Experiolab i Region Värmland och Kommunförbundet Västerbotten med Vännäs kommun.

Innovationsguiden

Innovationsguiden är att stöd från SKL för att hjälpa kommuner och regioner att själva arbeta med användardriven innovation – tjänstedesign i sitt utvecklingsarbete. Stödet består av utbildningar, utvecklingsprogram samt en hemsida där du steg för steg på egen hand kan testa arbetssättet.

Innovationsguiden

Läs vidare

Informationsansvarig

  • Malin Svanberg
    Projektledare

Kontakt

Välkommen att skicka din fråga till SKL!

Gäller din fråga arbetsrätt eller kollektivavtal/förhandling?

SKL:s rådgivning riktar sig till personalchefer och förhandlingschefer i kommuner och regioner. Om din fråga är på uppdrag av dessa behöver du ange det.








Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du hjälper oss!

Sidfot