Publicerad: 29 oktober 2019

Inför mätning samt arbetsmaterial för KKiK

Här finner du stödmaterial för ditt arbete inom KKiK som bland annat viktiga datum, verktygslåda, information och guide till insamling av resultat samt information om servicemätning med mera.

Verktygslåda och mått för KKiK

När du arbetar med din kommuns mätning har du god hjälp av KKiK:s verktygslåda som en översiktlig beskrivning av de nyckeltal som ingår i Kommunens kvalitet i korthet, dess definitioner, syfte och användningsområden.

Verktygslåda 2019 (PDF, nytt fönster)

Servicemätningen

Nyckeltalen om tillgänglighet per telefon och e-post inom samhälle och miljö mäts av externa företag, som en del av deras så kallade servicemätningar. Här får du svar på hur bra din kommun är på tillgänglighet och bemötande per telefon och e-post. SKL informerar om kontaktuppgifter till externa företag i samband med att mätningen startar upp.

Informationsansvarig

  • Hanna Lundborg
    Handläggare
  • Leif Eldås
    Handläggare

Kontakt

Välkommen att skicka din fråga till SKL!

Gäller din fråga arbetsrätt eller kollektivavtal/förhandling?

SKL:s rådgivning riktar sig till personalchefer och förhandlingschefer i kommuner och regioner. Om din fråga är på uppdrag av dessa behöver du ange det.








Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du hjälper oss!

Sidfot