Publicerad: 11 september 2019

Mina meddelanden, digital post

Mina meddelanden är en tjänst där kommuner, regioner och myndigheter kan skicka digital post på ett säkert sätt till medborgare och företag. SKL stöttar kommuner och regioner i att ansluta till tjänsten.

Mina meddelanden förvaltas av Skatteverket på uppdrag av DIGG - Myndigheten för digital förvaltning. SKL stöttar kommuner och regioner i att ansluta till tjänsten.

Så fungerar Mina meddelanden, minameddelanden.se

Kommuner och myndigheter som använder Mina meddelanden

Vägledning för att ansluta sig

SKL har tagit fram en vägledning för att stödja kommuner och regioner i arbetet med att ansluta sig till Mina meddelanden.

Vägledning Mina meddelanden (PDF, nytt fönster)

Kravunderlag och ramavtal

Som ett ytterligare steg för att underlätta anslutning till Mina meddelanden via olika verksamhetssystem har SKL också tagit fram ett kravunderlag som ska förenkla och förbättra kravställningsarbetet gentemot leverantörer.

Kravunderlag vid upphandling eller utveckling av verksamhetssystem (PDF, nytt fönster)

Ramavtal för utskriftstjänster med digitala försändelser

SKL Kommentus har tagit fram ett nytt ramavtal för utskriftstjänster där Mina meddelanden finns med som alternativ för att skicka digital post på ett enkelt och säkert sätt.

Ramavtal Utskriftstjänster 2014-3 hos SKL Kommentus

Läs vidare

Informationsansvarig

  • Lotta Nordström
    Sektionschef

Kontakt

Välkommen att skicka din fråga till SKL!

Gäller din fråga arbetsrätt eller kollektivavtal/förhandling?

SKL:s rådgivning riktar sig till personalchefer och förhandlingschefer i kommuner och regioner. Om din fråga är på uppdrag av dessa behöver du ange det.








Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du hjälper oss!

Sidfot