Publicerad: 29 augusti 2019

Sammanhållen digital service

Välfärden ska erbjuda tjänster som utgår från användarnas behov och livshändelser.

Privatpersoner och företag vill använda digitala tjänster som upplevs sammanhållna, utvecklas snabbt, är intuitivt designade och där teknologin är i framkant. Samma förväntningar finns på kommuner och regioners tjänster.

För att offentlig sektor ska kunna möta användarnas förväntningar på digital service behöver vi utveckla förmågan att utgå från användarens behov och livshändelser.

Andra förutsättningar är att det finns samverkande processer, förvaltningsgemensamma digitala funktioner, att gemensamma krav ställs vid upphandling av nya lösningar och att användare har tillräcklig kunskap och stöd för att använda tjänsterna på rätt sätt.

Informationsansvarig

  • Louise Callenberg
    Sektionschef

Kontakt

Välkommen att skicka din fråga till SKL!

Gäller din fråga arbetsrätt eller kollektivavtal/förhandling?

SKL:s rådgivning riktar sig till personalchefer och förhandlingschefer i kommuner och regioner. Om din fråga är på uppdrag av dessa behöver du ange det.








Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du hjälper oss!

Sidfot