Uppdateringar av SKL:s medlems- och adressregister

SKL har ett uppdateringsverktyg för att hålla sitt register över ansvariga kontaktpersoner i kommuner och landsting aktuellt.

Instruktionsvideo

Hur du loggar in (nytt fönster)

Hur du redigerar person/skapar ny person (nytt fönster)

Hur du byter ansvarig för verksamhet (nytt fönster)

Manual

Läs eller hämta i PDF-format (nytt fönster)

Vanliga frågor och svar

Min inloggning misslyckas?

Vid inloggning måste du alltid använda dig av den e-postadress som finns listad hos SKL, d.v.s. den som vi använt oss av vid utskick till dig. Se också till att du hamnat på rätt sida: http://iregupdate.skl.se/

Om du använder dig av rätt e-postadress och rätt webbadress, men ändå stöter på felmeddelanden eller om inloggning misslyckas, kontakta då iregsupport@skl.se. Beskriv gärna kort var/hur det gått snett.

Jag får inget engångslösenord till min e-post?

E-post med engångslösenord från SKL skickas från adressen engangslosenord@skl.se. Ibland kan dessa meddelanden hamna i ”Skräppost”. Titta i skräppostlådan om det inte inkommit e-post inom ett par minuter till din vanliga inkorg.

Om du inte mottagit e-post senast 5-10 minuter efter att du begärt engångslösen, gör ett andra försök. Får du fortfarande inget engångslösen, kontakta iregsupport@skl.se

Hur byter jag ansvarig för ett verksamhetsområde?

Du byter genom att klicka på det verksamhetsområde du vill ändra ansvarig för. Du väljer sedan ny ansvarig i rullistan. Om personen inte finns i rullistan skapar du en ny post genom att trycka på ”…skapa ny person” och därefter fylla i de nya uppgiferna.

Se instruktionsvideo för inloggning (nytt fönster)

Hur ändrar jag personuppgifter?

För att uppdatera uppgifterna för en person klickar du på personens namn och ändrar sedan de uppgifter som skall uppdateras. Observera att du inte kan ändra e-postadressen (läs mer nedan).

Se instruktionsvideo för redigering personuppgifter (nytt fönster)

Varför kan jag inte ändra e-postadress för en person?

Vissa personer kan, via sin e-postadress, vara kopplade till andra grupper eller applikationer hos SKL. Om e-postadressen byts ut på fel sätt riskerar de att förlora sin inloggning. Därför ber vi er kontakta administratör på SKL om ni behöver uppdatera e-postadresser på redan befintliga personer i vårat register. Kontakta då iregsupport@skl.se så utför vi ändringarna.

Varför kan jag inte radera personer som slutat?

Personer som ligger i registret kan vara kopplade till en mängd olika mottagargrupper eller vara behöriga att logga in i någon av SKL:s övriga webbapplikationer. Därför vill vi att de ligger kvar, även efter att ni ev. bytt dem mot någon annan ansvarig för ett verksamhetsområde. Är de inte kopplade till någon annan mottagargrupp eller applikation så kommer de att raderas av administratör på SKL.

Hjälpte informationen på sidan dig?


User information

Tack för att du hjälper oss!

Sidfot